E-twinning

etwinningE-twinning je mezinárodní komunikace škol přes internet v rámci Evropy. Tyto projekty realizuje ředitelka školy Blanka Nešporová a učitelka Veronika Střelcová.

Momentálně nejsme zapojeni do žádného projektu.

MŠ již spolupracovala s předškolními zařízeními v Portugalsku (2011), V Řecku, Anglii a Turecku (2012/2013) a dále se Slovenskem (2013 až 2020)

Naše škola na základě udržitelnosti mikroprojektu přeshraniční spolupráce dlouhodobě spolupracovala s MŠ ve Staré Turé od roku 2013.  Spolupráce byla již ukončena v červnu 2020.

 

Rok 2018/19

" Hráme sa s matematikou"

 Hlavným cieľom je rozvíjať matematické kompetencie, ktoré dieťa bude vedieť uplatniť v praktickom živote. Rozvíjať matematické kompetencie nadobúdaním zručností pri práci s digitálnymi hračkami, pri orientácii v štvorcovej sieti, rozvíjaním logického myslenia, tvorivosti a pod.,  hravou formou.
Vedľajší cieľ: Nadväzovať kontakty s kamarátmi zo zahraničia, rozvíjať predčitateľskú gramotnosť, informačné kompetencie.

 

Rok 2017/18

"Ako spoznávam kultúrne tradície nášho kraja"-

Popis projektu: Úlohou projektu je podnecovať schopnosť vnímať, uchovávať a rozvíjať národné  tradície. Deti sa budú postupne v jednotlivých ročných obdobiach zoznamovať s ľudovými  zvykmi. Formou pozorovania, činnostného a zážitkového učenia, zhotovovaním výrobkov v spolupráci s rodinou a externými inštitúciami (Gazdovský dvor, múzeum, remeselníci, ZUŠ, CVČ...) budú získavať dlhodobé poznatky o kultúre a tradíciách nášho regiónu. V rozhovoroch a diskusiách sa budú zamýšľať   nad významom uchovávania tradícií ako kultúrneho dedičstva a bohatstva nášho národa. 

Rok 2016/17

"Příběhy malého šikuly"-Projekt vede děti k chuti experimentovat, zkoumat a vytvářet. Podporuje polytechnické aktivity při práci s dětmi - zkoumání, vyrábění, sestavování, tvoření. Formou aktivní spolupráce mezi školami nabízí společné obohacení při uskutečňování aktivit polytechnických činností. Učí děti přemýšlet nad vznikem přírodních jevů i lidských výsledků práce- strojů, výrobků atd...vede děti k cítění odpovědnosti, k vážení si výsledků práce jiných.

Navrhované aktivity:

  1. Malý chemik- Děti se seznámí s tím, že běžně požívané prostředky mohou být používané i jiným, zajímavým účelům, a že ve spojení s jiným prostředkem mohou vytvořit něco zajímavého. Seznámí se s novými slovy (pokus, reakce, výsledek) a s tím, jak je důležité dbát o bezpečnost a opatrnost. Škola může zakoupit nebo si zapůjčit potřebné pomůcky- misky, pipety,kalíšky..

      2. Malý architekt- Děti se seznámí s tím, jak se stavba staví- od navrhování technického plánu, přes jeho „čtení“, seznámí se s pojmy jako projektant, obvodové zdi, příčky, základna, výška

      3. Malý modelář- Děti se seznámí s podrobnou taktikou stavění modelů. Procvičí si trpělivost, smysl pro detail, motoriku.

      4. Malý badatel- Děti si procvičí dovednosti práce s lupou, mikroskopem, (dětským) fotoaparátem, pocvičí si zkoumání, osvojí si pohled na přírodniny ve zvětšení. Pokusí se zaznamenat změny 

                               v přírodě, které musí nejprve vyhledat.

       5. Malý kuchtíkDěti si svojí dovednosti spojené s výrobou jídla a jejich zákonitostmi - hygiena, opatrnost, bezpečnost, ale i postup výroby jídla, radost z vytvoření výsledku, prožitek z vlastního

                                zapojení do výroby.

 

Rok 2015/16

„Múdra Sova a jej kamaráti“
Ciele: V ročných obdobiach sa postupne budeme venovať vtákom, lesným, domácim, exotickým zvieratám a rozmanitým druhom hmyzu. Je to pekná a bohatá téma. Deti sa zoznámia s ich pohybom, zvukmi, typickými znakmi, úžitkom a spôsobom života. Uvedomia si dôležitosť starostlivosti o zvieratá, ale i nebezpečenstvo ktoré im môže v ich blízkosti hroziť.

JESEŇ: Sťahovanie vtákov do teplých krajov. Zapamätať si aspoň tri druhy vtákov, ktoré na jeseň odlietajú a tri druhy, ktoré neodlietajú a zimujú doma.

ZIMA: Spoznať voľne žijúce zvieratá v lese, spôsob ich života / ktoré sa ukladajú na zimný spánok/, pohyb, zvuky, typické znaky, čím sa živia. Uvedomiť si význam starostlivosti o zvieratá v zimnom období, vyhýbať sa zvieratám, ktoré nie sú plaché.

JAR: Pomenovať domáce zviera a ich mláďatá. Spoznať stavbu tela, liahnutie mláďat / kuriatko z vajíčka /, typické vlastnosti, zvuky, čím sa živia. Získať znalosti o úžitku chovu, správnej starostlivosti. Spôsobe využitia na prácu, zábavu a šport.

NESKORŠIA JAR: Určovať známe druhy hmyzu, biotop v ktorom sa pohybujú, spôsob života, úžitkovosť a užitočnosť. Uvedomiť si nebezpečenstvo uštipnutia a bodnutia. Osvojiť si správny spôsob ošetrenia, v prípade alergickej reakcie rýchle vyhľadať lekársku pomoc.

SKORÉ LETO: Zoznámiť sa i s menej známymi exotickými zvieratami, ich vzhľadom, pohybom, zvukom, stravou, miestom pobytu vo voľnej prírode a spôsobe života. V riadenom rozhovore dať deťom priestor na zamyslenie, vcítenie sa a zhodnotenie, kde sú zvieratá šťastnejšie? V ZOO / pohodlie, pravidelná strava/, alebo vo voľnej prírode / hlad, nebezpečenstvo predátorov, horúčavy, alebo silné dažde/?

Počas plnenia daných úloh, hier, ale i pri zážitkových aktivitách, spoznávať dvojjazyčné pomenovanie zvierat v češtine a slovenčine.

V priebehu realizácie nášho projektu organizovať pre deti aktivity zamerané na priame pozorovanie a zážitkové učenie.

Rok 2014/15

„Byl jednou jeden strom“
Dílčími cíli byly: rozvíjení znalostí a dovedností o ekologickém povědomí, o ochraně přírodního bohatství. V součinnosti s tímto cílem je získat elementární poznatky o životě stromu v průběhu jednoho roku. Dalšími cíli jsou rozvoj slovní zásoby v rodné řeči i řeči partnerské školy, rozvoj fantazie dětí a uměleckého cítění. Všechny činnosti bude spojovat linie ekologického vedení dětí, uvědomování významu zeleně pro lidstvo, přírodu.

Závěrečná kniha projektu

V říjnu a listopadu:

- Vyrobit skřítka, představit ho partnerským školám

- Najít mu jeden strom v okolí školky, který budeme celoročně sledovat, vyfotit se u něho

- Nasbírat jeho listí, provést frotáž kůry, nasbírat jeho plody, zjistit, jaká má semena

- Nazdobit školku výrobky z listí, na zahradě pomáhat s úklidem listí

- Udělat v MŠ výstavku k e-twi projektu (název projektu, certifikát projektu, vlajky zúčastněných zemí, stromek úkolníček

V prosinci a lednu:

- Zjistěte, jaké plody stromů mají v jiných zemích (mandle, oříšky, kakao)

- Vyzdobit školku různými plody, větvičkami, stromy

- Sledovat stromy a jejich výzdobu ve městě, vyfotit náš strom v zimě

- zjistit, jaké další využití strom má- můžeme i všeobecně- co se se stromy děje po jejich skácení, děláme pokusy s vlastnostmi dřeva

V únoru a březnu:

- sledovat budící se strom, a život na něm (housenky, ptáčci, brouci)

- pupeny, klíčení a vývoj, pokus o vypěstování semenáčku- mladý stromek ze semene

- porovnávat pučení listnatých a jehličnatých stromků, vyfotit si náš strom na jaře

- výlet do smíšeného lesa, porovnáváme a jmenujeme stromy, vyrábíme herbář

V dubnu a květnu:

- chystat zahradu na Den Země- sázení stromku na školní zahradě

- sledujeme květy stromů, účastníme se oslav Dne mandlí a vína

- poznáváme škůdce, sledujeme užitečný hmyz

- sledujeme život na stromě, fotíme si náš strom v létě

Výstupem projektu je fotokniha a školy obohacené o vzájemně přeposlané materiály.

Rok 2013/14

V loňském roce jsme pracovali na projektu, který byl zaměřen enviromentálně a byl nazván„Jabĺčková cesta rokom“. Aktivit se účastnila zelená třída pod vedením ředitelky MŠ a partnerská mateřská škola ve Staré Turé. Projekt byl sestaven učitelkami MŠ Prešov. Byl realizován i v rámci udržitelnosti FMP Regionu Bílé Karpaty. Třetí školou byla MŠ ve Staré Turé. Projekt byl zaregistrován v říjnu 2013 po emailové domluvě. Ukončení přišlo v květnu 2014. Aktivity v projektu byly následující:

Október - Spoločne zhotovíme „Jabĺčkový strom“ a urobíme si „Deň Jabĺčka“ (rôznymi hrami budeme spoznávať význam jabĺk pre náš život) a zistíme, akých kamarátov si Jabĺčko v záhrade našlo (iné plody – hrušky, slivky, orechy, gaštany.) a ako sa menia stromy. Nápady na rôzne hry a výtvory z jesenných plodov si vymeníme.

November - „ Jabĺčko v krajine strašidiel“ – spolu s Jabĺčkom navštívime rodinu Tekvicových (vyrobíme si tekvicových a iných „bubákov“), zhotovíme „Jabĺčkového šarkana“ a pustíme ho k oblakom

December - „Jabĺčko sa teší na Vianoce“- spoznáme ľudové tradície pri zdobení stromčeka – sušenými jablkami a inými plodmi vyzdobíme stromček, upečieme jablkový koláč a zaspievame si piesne o jabĺčku.

Január - „Zdravé Jabĺčko“ – budeme sa rozprávať o zdravom životnom štýle ( jedlo, šport...), urobíme si „potravinovú pyramídu“.

Február – „Jabĺčkove Fašiangy“

Marec – „Kde bolo, tam bolo.“ – prečítame si knihu „Klopi – klop na Jabĺčkové kráľovstvo“, pokúsime sa vymyslieť vlastný príbeh o Jabĺčku a zhotovíme leporelo.

Apríl – „Jabĺčkova jar“ – budeme sledovať prebúdzanie prírody v školskej záhrade, vysadíme si rastlinku, ktorú budeme pozorovať.

Máj – „Červené jabĺčko v oblôčku mám“ – spolu s Jabĺčkom si pripomenieme Deň matiek, budeme sledovať kvitnutie jablone a iných stromov – o svoje dojmy sa podelíme (video, foto)

Jún – „Gúľalo sa, gúľalo“ – Olympijské Jabĺčko sa zúčastní olympiády ku Dňu detí, dogúľa sa do iných krajín ( spozná deti a život v iných krajinách – encyklopédie, filmy, mapy, obrázky).

 

Oprační program Jan Amos Komenskýbanner eu

Šablony IV. v MŠ Pastelce v Hustopečích

Projekt č. CZ.02.02.XX/00/22_002/0000592

„Šablony“ jsou jednou z možností, jak získat finanční prostředky z Evropských strukturálních a investičních fondů. Po analýze potřeb školy jsme se o tyto finanční prostředky přihlásili i my. Nyní již realizume potřetí. třetí výzva je platná v období 1.9.2022-31.8.2025.

Plná částka schválená pro naši školu 617 162,- Kč a to zejména na:

1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ

1.I/5 Spolupráce pracovníků ve vzdělávání MŠ

1.I/6 Inovativní vzdělávání dětí v MŠ

1.I/8 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v MŠ

Finanční zabezpečení z tohoto projektu nám pomůže prohloubit si vědomosti při řešení problematiky individualizace, inkluze, modrních forem vzdělávání atd. 

Dále  budeme s dětmi na třídách organizovat finančně náročnější projektové dny mimo MŠ.

Díky financím z evropských fondů si tak můžeme dopřát nákladnější činnosti a zakoupit pomůcky, na které z běžného provozu peníze nemáme.

Mgr. Blanka Nešporová, ředitelka školy